تبلیغات
نسیم ظهور - نقش بی حجابی در ایجاد آسیب های اجتماعی(قسمت دوم)
 
نسیم ظهور
مذهبی واجتماعی ، مهدویت و انتظار
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ :
مطالب اخیر
نویسندگان
ﺷﻬﻮﺕ ﻃﻠﺒﯽ ﻭ ﻟﺬﺕ ﮔﺮﺍﯾﯽ
ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ، ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻭﺍﺗﺤﺎﺩ ﻭ ﻣﺼﺎﺣﺒﺖ ﺟﺴﻤﯽ ﺯﻭﺟﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﺤﺎﺩ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﻣﺤﻘﻖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﻭ ﺭﻭﺡ ﺩﺭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻭﺍﻻﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺳﻨﺨﯿﺖ ﻭ ﺷﺒﺎﻫﺖ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻘﻮﻝ ﺯﻧﺎﻥ - ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺎﺭﺕ ﻫﻮﺍ ﻭ ﻫﻮﺱ ﺍﺳﺖ - ﺷﻌﻠﻪ ﻫﺎﯼ ﻫﻮﺱ ﻭ ﺷﻬﻮﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﺮ ﻣﯽ ﻓﺮﻭﺯﺩ ﻭ ﻟﺬﺕ ﮔﺮﺍﯾﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺷﺪ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ . ﻟﺬﺍ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺷﻬﻮﺍﻧﯽ ﺑﯽ ﺣﺪ ﻭ ﻣﺮﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﺗﺮﻓﻨﺪﻫﺎﯼ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ، ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﻃﻼﻕ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻫﯽ ﻭ ﺷﻬﻮﺕ ﺣﯿﻮﺍﻧﯿﺸﺎﻥ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺪﻫﻨﺪ !
ﺩﻭﺳﺘﯽ ﻫﺎﯼ ﻧﺎﻣﺸﺮﻭﻉ

ﺣﻀﻮﺭ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺁﻣﯿﺰ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭﺻﺤﻨﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ، ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﻮ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺭﻭﺣﯿﻪ ﺷﻬﻮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ، ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺭﻭﺍﺝ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﺑﺎ ﺻﻨﻒ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻧﺎﻣﺸﺮﻭﻉ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ؛ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻋﻼﻗﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﭘﺎﯾﻪ ﻭ ﺭﮐﻦ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﻣﺘﺰﻟﺰﻝ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ .
ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺯ ﻣﻌﯿﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﺩﺭ ﮔﺰﯾﻨﺶ ﻫﻤﺴﺮ
ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺳﺒﺐ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻭ ﮔﺰﯾﻨﺶ ﻏﻠﻂ ﻭ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ، ﻭ ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺯ ﻣﻌﯿﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﻭ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺩﺭﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻫﻤﺴﺮ، ﻣﺎﻧﻊ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﯿﻨﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻭ ﮔﺬﺷﺖ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﮑﺴﺖ ﺩﺭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﻣﯿﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮﺍﻥ ﺷﺎﻥ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﻃﻼﻕ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ
ﻓﺮﯾﺐ ﻇﻮﺍﻫﺮﺁﺭﺍﺳﺘﻪ
ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﺟﻮﯾﯽ ﺧﻮﺩﺁﺭﺍﯾﯽ ﻭ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻣﺠﺮﺩ، ﺍﺯ ﻇﻮﺍﻫﺮ ﺁﺭﺍﺳﺘﻪ ﻭ ﺁﺭﺍﯾﺶ ﺷﺪﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﻓﺮﯾﺐ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﻭ ﺷﯿﻔﺘﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻭ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺳﺎﻝ ﺩﺭﯾﺎﺑﻨﺪﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﺷﺎﻥ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﭼﺎﺭ ﺯﯾﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ . ﺩﺭﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺸﻖ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﻧﻔﺮﺕ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﺑﺮ ﻣﯽ ﺁﯾﻨﺪ ﻭ ﺿﻤﻦ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻭ ﻋﯿﺐ ﺟﻮﯾﯽ ﻭ ﺳﻮﺀﻇﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ، ﺩﺭﻧﻬﺎﯾﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻃﻼﻕ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ .
ﮔﺮﺍﯾﺶ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﻪ ﭼﻨﺪﻫﻤﺴﺮﯼ
ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺎﻥ، ﺍﻧﺤﺼﺎﺭﻃﻠﺒﯽ ﺩﺭﻣﻌﺸﻮﻕ ﻭ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻗﺘﻀﺎﯼ ﯾﮕﺎﻧﻪ ﻣﻌﺸﻮﻗﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﺯﻥ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻗﻠﺐ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﮐﺴﯽ ﺟﺰﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻗﻠﺒﺶ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﻭ ﻋﺸﻖ ﺍﻭ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﺳﺮﺍﻍ ﺯﻥ ﺩﯾﮕﺮ – ﻫﻮﻭ - ﻧﺮﻭﺩ ؛ ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﻞ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﺷﻮﺩ . ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺗﮏ ﻫﻤﺴﺮﯼ ﺑﻬﺘﺮ ﻭﺑﺎ ﺻﻔﺎ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ، ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻭ ﺑﺎ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﻮﯾﮋﻩ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻋﻠﯿﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺑﺮﺁﻧﻬﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﺑﺤﺚ ﺩﺭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮﻣﻨﻄﻘﯽ ﻭﻏﯿﺮﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﻋﻠﺖ ﺁﻥ ﻫﻮﺱ ﺑﺎﺯﯼ ﻭ ﺷﻬﻮﺕ ﺭﺍﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﻣﻨﺸﺄ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻫﺎﯾﯽ ﺟﻠﻮﻩ ﮔﺮﯼ ﻭ ﭘﻮﺷﺶ ﻫﺎﯼ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺁﻣﯿﺰ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ ﺑﺪ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﻭ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﭘﺬﯾﺮﯼ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﻬﻮﺕ ﻭ ﻫﻮﺱ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻭ ﺗﻨﮕﺎﺗﻨﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻋﺎﺩﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺗﻘﻮﺍﯼ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ، ﻫﻮﺱ ﻭ ﻣﯿﻞ ﺑﻪ ﮐﺎﻡ ﺟﻮﯾﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻧﮑﻨﺪ ﻭ ﻫﻤﯿﻦ ﻫﻮﺱ ﻭ ﻣﯿﻞ ﻫﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﻣﺮﺩﺍﻥ ﺗﮏ ﻫﻤﺴﺮ ﮔﺮﺍﯾﺶ ﺑﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﺠﺪﺩ ﺭﺍ ﭘﺪﯾﺪ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ، ﺯﯾﺮﺍ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﺮﺩﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﺩﻟﺪﺍﺩﮔﯽ ﻭ ﻣﺠﺬﻭﺏ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﻫﺎﯼ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺯﻧﺎﻥ، ﺍﻧﺪﮎ ﺍﻧﺪﮎ ﺑﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﻫﻤﺴﺮ ﻗﺒﻠﯽ ﻣﻼﺯﻡ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﺎ ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﻣﺤﺒﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻝ ﺧﺎﺭﺝ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﺟﺪﯾﺪ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺍﻧﺪﯾﺸﻨﺪ ﻭ ﺩﻝ ﻣﯽ ﺑﻨﺪﻧﺪ . ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﻓﺸﺎﺭﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﺟﺴﻤﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺯﻥ ﺍﻭﻝ ﻭﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .
ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﻋﺼﺒﯽ
ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﻋﺼﺒﯽ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻋﺎﻣﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﯾﺸﻪ ﻋﻤﺪﻩ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﻮﺱ ﺁﻟﻮﺩ ﻭﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﺯﻧﺎﻥ ﺟﺴﺖ ﻭ ﺟﻮﮐﺮﺩ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﺟﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﻣﯽ ﺷﻤﺎﺭﯾﻢ :
ﺍﻟﻒ - ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﺍﺯ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺟﺴﻤﯽ ﻭ ﻣﺎﺩﯼ
ﺏ - ﻋﺪﻡ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺭﻭﺣﯽ
ﺝ - ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺍﺯ ﻓﻄﺮﺕ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻭ ﻣﺴﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﺟﻨﺴﯽ
ﺩ - ﺷﻬﻮﺕ ﻃﻠﺒﯽ ﺍﻓﺮﺍﻃﯽ ﻭ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﮐﻨﺘﺮﻝ
ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﺍﺯ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺟﺴﻤﯽ ﻭ ﻣﺎﺩﯼ ‏( ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ ‏)
ﻋﻮﺍﻃﻒ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭﺍﺛﺮ ﮔﺮﺍﯾﺶ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﯽ ﺑﻨﺪﻭ ﺑﺎﺭﯼ ﻫﺎ ﻭ ﺷﻬﻮﺍﺕ ﻭﺩﻧﯿﺎ ﺯﺩﮔﯽ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﮔﺸﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻭﺍﻟﻬﯽ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻣﺤﺮﻭﻣﺎﻥ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻏﻔﻠﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ . ﺍﺻﻮﻻ ﻣﻨﺸﺄ ﻓﻘﺮﻫﺎ ﻭ ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﻫﺎ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻧﻈﻢ ﻭ ﺑﯽ ﻋﺪﺍﻟﺘﯽ ﻭ ﻧﺮﺳﯿﺪﻥ ﻃﺒﻘﻪ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻭ ﮐﻢ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺑﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺴﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻋﻮﺍﻣﻠﯽ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻏﻔﻠﺖ ﻃﺒﻘﻪ ﻣﺮﻓﻪ ﺍﺯ ﻣﺒﺪﺃ ﻭ ﻣﻌﺎﺩ ﻓﺮﯾﺐ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺍﺯ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﻭ ﺗﺤﺮﯾﮑﺎﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ ‏( ﻉ ‏) ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﻓﻘﺮ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺭﺧﺖ ﺑﺮﻣﯽ ﺑﻨﺪﺩ .
ﻋﺪﻡ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺭﻭﺣﯽ ‏( ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ ‏)
ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﮐﻢ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺟﺴﻤﯽ ﻭ ﺑﺪﻧﯽ، ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺪﻥ ﻭ ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﺣﯿﺎﺕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺧﻄﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ،ﺑﯽ ﺍﻋﺘﻨﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻥ ﻫﻢ ﺳﻼﻣﺖ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺭﺍ ﻣﺨﺘﻞ ﮐﺮﺩﻩ ، ﺣﯿﺎﺕ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺧﻄﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ،ﮐﺸﺎﻧﺪﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﻬﻮﺍﺕ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﻼﺕ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻘﻮﻝ ﻧﻔﺴﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺗﺤﺮﯾﮑﺎﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﺯﻧﺎﻥ ﻭﺍﻣﺜﺎﻝ ﺁﻥ ، ﻣﻮﺟﺐ ﺑﯽ ﺍﻋﺘﻨﺎﯾﯽ ﻭ ﯾﺎ ﮐﻢ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺑﺎﻃﻨﯽ ﻭ ﺭﻭﺣﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ؛ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﯽ ﻭ ﺍﺯﺧﻮﺩ ﺑﯿﮕﺎﻧﮕﯽ ﺍﺯ ﺷﺎﯾﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺸﺮ ﺩﭼﺎﺭﺁﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻋﻤﺪﻩ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻫﺎ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﺑﺸﺮﯼ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ .
ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺍﺯ ﻓﻄﺮﺕ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻭ ﻣﺴﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﺟﻨﺴﯽ ‏( ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ ‏)
ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﻫﺮ ﺣﺮﮐﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﻓﻄﺮﺕ ﻭ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺁﺩﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ،ﺿﺮﺑﻪ ﻭ ﺯﯾﺎﻥ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺑﺮ ﮔﻮﻫﺮﺷﺮﯾﻒ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺟﺴﻢ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺎﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﻧﯿﺰﮐﻪ ﻋﻤﺪﻩ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﺁﻥ ﻻﻗﯿﺪﯼ ﻭ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ ﺍﺳﺖ، ﻫﺮﮐﺪﺍﻡ ﻣﻨﺸﺄ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻫﺎ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮﺏ ﺟﺴﻤﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ .
ﺷﻬﻮﺕ ﻃﻠﺒﯽ ﺍﻓﺮﺍﻃﯽ ﻭ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﮐﻨﺘﺮﻝ ‏( ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ ‏)
ﻏﺮﯾﺰﻩ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺟﺴﻤﯽ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﺤﺪﻭﺩﯼ ﺩﺍﺭﺩ،ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻫﻤﺴﺮ ﺍﺭﺿﺎ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ، ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺭﻭﺣﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﻄﺶ ﻧﻔﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭﺁﯾﺪ ﻭ ﮔﻨﺠﺎﯾﺶ ﻧﺎﻣﺤﺪﻭﺩ ﻭ ﺍﺭﺿﺎ ﻧﺸﺪﻧﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﮐﻨﺎﺭ ﺯﺩﻥ ﺣﺮﯾﻢ ﺍﺭﺯﺷﯽ ﺣﺠﺎﺏ ﻭ ﻣﻌﺎﺷﺮﺕ ﻫﺎﯼ ﺁﺯﺍﺩ ﻭ ﺳﻬﻮﻟﺖ ﺍﻃﻔﺎ ﻭ ﺍﺭﺿﺎﯼ ﺷﻬﻮﺕ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻧﺎﻣﺸﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ . ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎ ﻭﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﻔﺴﺎﻧﯽ ﻧﺎﻣﺤﺪﻭﺩ ﺩﺭﺩﻧﯿﺎﯼ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻣﺤﻘﻖ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﺍﺯﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ !
ﺳﻠﺐ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺯﻧﺎﻥ ‏( ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎﯼ ﻧﺎﮔﻮﺍﺭ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ‏)
ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ، ﺟﺎﻧﯽ ﻭ ﺁﺑﺮﻭﯾﯽ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺹ ﺁﻧﺎﻥ ﭼﻪ ﺍﺯ ﺑﻌﺪ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ، ﺟﺴﻤﯽ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﻘﻖ ﻭ ﺗﺪﺍﻭﻡ ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻌﺸﻮﻗﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺭﺯﺍﻧﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﭼﻪ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ ﺿﻌﻒ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﮐﻪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻟﻄﺎﻓﺖ، ﻇﺮﺍﻓﺖ ﻭ ﺟﻤﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ . ﻋﻔﺎﻑ ﺑﺎﻃﻨﯽ ﻭ ﻓﻄﺮﯼ ﺯﻥ، ﺯﯾﻨﺖ ﮔﻮﻫﺮ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺩﮊ ﻣﺤﮑﻢ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﺍﻭﺳﺖ ﻭ ﻋﺎﻣﻞ ﺣﺠﺎﺏ ﮐﺎﻣﻞ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺍﺧﺘﻼﻁ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺿﺎﻣﻦ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﻫﺎ ﻭ ﻣﯿﻞ ﻫﺎﯼ ﺍﻭ ﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﺳﻼﻣﺖ ﺭﻭﺍﻧﯽ، ﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭ ﻏﺮﯾﺰﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺯﻥ ﺍﺳﺖ
ﺷﯿﻮﻉ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺟﻨﺴﯽ ‏( ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎﯼ ﻧﺎﮔﻮﺍﺭ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ‏)
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ - ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ – ﺩﺭﺑﺮﺍﺑﺮ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﻪ ﺳﻪ ﮔﺮﻭﻩ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ :
-1 ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﺩﺭﺳﺎﯾﻪ ﺗﻘﻮﺍﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﻭﺍﺷﺒﺎﻉ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ؛
-2 ﺍﻓﺮﺍﻁ ﻭ ﺯﯾﺎﺩﻩ ﺭﻭﯼ ﻭ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ؛
-3 ﺗﻔﺮﯾﻂ ﻭ ﺑﯽ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﻞ ﻧﻔﺴﺎﻧﯽ؛
ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻪ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﭘﻮﺷﺶ ﭘﯽ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﻟﯿﻞ ﺣﮑﯿﻤﺎﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﮑﻢ ﺍﻟﻬﯽ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺟﻬﻞ ﺧﻮﺩ ﻣﺎﻧﻊ ﺗﺤﻘﻖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺣﮑﯿﻤﺎﻧﻪ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺑﺪ ﻋﻤﻞ ﻧﮑﺮﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﺣﮑﯿﻤﺎﻧﻪ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﻧﺪ ﭼﺮﺍﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ ﻭ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﻭ ﺍﺳﺘﻬﺰﺍﺀ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺣﺠﺎﺏ؛ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻧﻄﻔﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻭ ﻧﺎﻫﻨﺠﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﺭﺍ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ ﻭ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯿﺸﺎﻥ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺤﻤﯿﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺳﻬﯿﻢ ﻭ ﺷﺮﯾﮑﻨﺪ .




نوع مطلب :
برچسب ها : بی حجابی، حجاب، آسیب اجتماعی،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :